سفارش تبلیغ
صبا ویژن


از دفتر خاطرات رئیس جمهور سابق!!!!!

الف.راستگو

شنبه- امروز صبح رفتم از میوه فروشی سر کوچه گوجه بخرم! خودش نبود، شاگردش بود. چقدر گرون حساب کرد بی انصاف! بهش گفتم: «تا چند وقت پیش که گوجه ها کیلویی 150تومن بود! چطور شد یکهو کیلویی 2000تومن؟!»؛ و او پاسخ داد: «آن مردی که گوجه فرنگی را ارزان می فروخت دیگر رفته است!»

گفتم:«خب اینکه دلیل بر گران فروشی نمی شود!» بعد با خودم گفتم: «این دولت جدید چه بر سر مردم آورده است که گوجه کیلویی 2000تومان می خورند و اصلا صدایشان هم در نمی آید!» که شاگرد میوه فروش گفت: «گوجه اونقدری گرون نشده، منتها تا چند وقت پیش که شما رئیس جمهور بودی، اوستام بهت ارزون میوه می داد هواش رو داشته باشی!»

تازه اون موقع بود که متوجه شدم دلیل برخی گرونی هایی که اخیرا اتفاق افتاده چی بوده! حتی رحیم دیشب بهم زنگ زده بود و می گفت که: «نمی دونی بلیت هواپیما تو این مدت چقدر گرون شده؛ قبلا مجانی اینطرف و اونطرف می رفتیم، حالا پولی شده! حتی یکبار هم نشد تو این مدت برم هند!»

یکشنبه- یک روزنامه یک تیتر زده و طرف ویلچرنشین شده و این موضوع رو کرده توی بوق و کرنا! حیف شد واقعا! اگه می دونستم اینقدر بیمار شدن بر اثر نوشته روزنامه ها باعث محبوبیت آدم میشه منهم راستشو می گفتم تا همه بدونن اون یازده روزی که خونه نشین شده بودم لوزالمعده ام هنگ کرده بود و نمی تونستم از جام تکون بخورم! اما هیچی نگفتم ... وای که من چقدر مَردم!

دوشنبه-نمی دانم چطوری است که وقتی ما این اواخر که کفگیر خورده بود ته دیگ و زمزمه حذف یارانه ها رو می دادیم همه مخالف این اتفاق بودند اما این روزها همه می گویند: «آفرین! آفرین! حذف کن! حذف کن!»

امروز صبح، صادق بهم زنگ زد، خیلی دلواپس بود، گفت: «محمودی! انگار حذف یارانه ها جدی شده! نکنه یارانه ام رو قطع کنن!» یکم به محصولی دلداری دادم و بهش گفتم قرار هست دهک های بالا از دریافت یارانه حذف بشن، نه شما!

سه شنبه- یادش بخیر! چندباری به اوباما تک زده بودم که بهم زنگ بزنه! حتی اس ام اس هم فرستاده بودم! اما نمی دونم چرا با من تماس نمی گرفت! ... نگو چون که از کشورشون دور بودم و دولت امریکا مشکل مالی داشته باهام تماس نمی گرفته! می ترسیده پول تلفن کاخ سفید زیاد بشه! ...بیچاره منتظر بوده بریم کشورش تا زنگ بزنه و هزینه تلفنش توشهری بیفته! ... خب زودتر می گفت واسش شارژ می فرستادم!

چهارشنبه-امروز یکی از خبرگزاری ها تیتر زده بود: "پروژه های پرهزینه اعزام موجود زنده به فضا چقدر با اولویت‌های کشور هماهنگ است؟"؛ توی متن خبر هم یک مثلا کارشناسی گفته بود: "ارسال انسان به فضا در اولویت‌های اهداف هوافضایی ما نیست!"

انگار برای دستیابی ام به آرزوم که اولین فضانورد ایرانی باشم باید حالاحالاها صبر کنم!

پنجشنبه- ما که سر از کار اینها در نیاوردیم! چرا تا وقتی میشه از چین کالای ارزان وارد کرد بیایم و اینهمه زحمت به خودمون بدیم و کالا خودمون تولید کنیم...دمشون گرم! شنیدم کلاه قرمزی چینی هم زدن و فرستادن تو بازارمون!

جمعه- ای بابا! هر روز که میگذره احتمال قطع یارانه ها بیشتر میشه! روی این 455000تومن حساب کرده بودم! ... اما بهتر! بذار یارانه ها رو قطع کنن، دوباره سال 1396کاندیدا می شم با شعار دادن یارانه به همه مردم! اونهم 250هزار تومن!


مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
دسته بندی موضوعی
جنگ ، انتخابات ، اینجا ، باز باران ، باز هم پراید ، بز درون ، بستنی ، بگذر از نی،من حکایت میکنم ، بوگاتی ، پایان ریاست جمهوری احمدی نژاد ، پراید ، پرایدو ، پیرمرد ، ترانه خوشه ای ، تهران ، جایزه صلح نوبل ، 405 ، اخطاریه ، از فرصت ها استفاده کنید! ، ازدواج من ، اسکندرمقدونی ، جک ، چلو کباب ، چند نکته ظریف ، چنگیزخان ، خاطرات جبهه ، خاطرات خواستگاری ، خاطرات روزانه ، خاطرات شاه ، خاطرات هاشمی ، خداوند خر را آفرید ، خداوندا ، خدایا شکر ، خدمتگذار ، خر شیطون ، خمس و زکات و برنج محسن ، خواستگاری ، خودرو وطنی ، خودروساز دولتی ، داستان مجسمه ، داستان همکلاسی ، در یخچال ، دزدی و خان زند ، دستاوردهای ، دولت ، دیو گرانی ، رئیس جمهور ، رئیس جمهور سابق ، راه ، روزگار نامراد ، روزنامه نگاران منتقد دولت عقده ای هستند !!! ، ریاست جمهوری ، ریاضیات فریبنده!!! ، زن مرد الاغ !!!!!!!!!!!!! ، زنها ، ساقی کوثر ، سایپا مطمئن ، سایپا نامطمئن ، سخنگوی دولت ، سخنی از علی ، سفره خالی ، شاکیان موسوی ، شعر انتظار کنونی ما!!!!!!! ، شیرینی ، شیشه ی نازک تنهایی من (سهراب علاف) ، طنز سیاسی ، طنز سیاسی 1389 ، طنز فرشته نگهبان ، عاقبت درس نخواندن ، عشق و پراید ، عموسبزی ، عید غدیر امیر المومنین ، غرور - دروغ - عشق ، فحش ، فرق بین ... ، فروشنده جوان ، فهمیدن تو..... ، قاچاق فروشی ملا نصرالدین ، قضیه ابن ملجم ، قیمت گذاری خودرو ، کریستف کلمب ، کل کل شاعرانه ، گرون ترین تابوت دنیا ، گشت ارشاد ، گوجه ، ما و صدا و سیما ، متلک خوشه ای ، محرم ، مزایای اینترنت کم سرعت ، من و رئیسم ، مناظره ، نشانه های زن و شوهر! ، نیو پراید ، همسر ، هوش خران ، هیچ کس تنها نیست ، و پراید ، وانت پراید ، وطن یعنی ، یا فاطمه .... ،
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 54
کل بازدید : 132658
کل یاداشته ها : 96

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ        
       
Reba.ir